dick-en-syl-reis-naar-kenia.reismee.nl

Dag 4, 5, 6 en 7...

Dag 4
Heel Kenia bleek gisteren geraakt te zijn door de stroomuitval. Rond 00.30 ging onze ventilator gelukkig weer aan zodat we weer enigszins verkoeling kregen. Vanmorgen dus wel fris en fruitig op, voor a new day at work. Syl is vandaag doorgegaan met kaften van schriften, tsja, iets wat in onze wegwerpmaatschappij eigenlijk niet voorkomt. Maar ze heeft er zo’n 120 gedaan. Waarschijnlijk meer dan boeken in de rest van haar leven... ?
Ik ben doorgegaan met het herstellen van schoolbanken. Eigenlijk hebben ze hier meer aan een tovenaar dan aan een timmerman. Maar goed, ik heb er vier in elkaar weten te krijgen, die de kids waarschijnlijk niet snel weer uit elkaar krijgen (hoop ik). Morgen weer door.
Gisteren hebben we met de eerste aannemer gesproken over de ophoging van het dak en de fundering van een aantal lokalen. Vandaag hebben we met nummer 2 gesproken en morgen volgt nummer 3. Zoals het er nu naar uitziet kunnen we dit inderdaad met al onze donaties realiseren, een schitterend resultaat dus! Als het allemaal doorgaat zal het nog gedurende ons verblijf worden gerealiseerd en zullen we het houtwerk ook nog in de verf kunnen zetten.
De kids zijn erg leuk maar wel met heul erg veul. En ze hebben ook best wel vaak pauze, zo’n 3 keer per dag geloof ik. Ik kan je vertellen, dat kaften en timmeren vinden ze allemaal heel erg interessant. Tja, dan moet je zelf ook wel pauze nemen he??

Dag 5
Vandaag weer vroeg op om de laatste hand te leggen aan het kaft project. Ik kan geen schriften meer zien ??? helaas niet gelukt nog een schriftje of 15 te gaan. Dick heeft de laatste te repareren bankjes gefikst.
We worden elke morgen goed verwend met pannenkoeken, scones of een lekker gebakken eitje. Een goed ontbijt is nodig omdat het middagmaal, alhoewel prima gekookt, wel wat eenzijdig is.
Meestal is er wel een of meerdere kind(eren) dat onze bordjes wel wil leeg eten.
Vandaag bestond de maaltijd uit rijst met wittekool.
Madam Mary is echt een geweldige dame. Iedereen raadpleegt haar de hele dag. Ouders komen langs, iemand van de overheid, er zijn problemen in de keuken omdat het hout nat is. Ze lost alles op. Echt fantastisch! De tweede en derde aannemer zijn geweest. Prijzen worden vergeleken. Het door ons opgehaalde en door jullie gedoneerde bedrag wordt aan madam Mary overgemaakt zodat we binnenkort aan het dak kunnen beginnen!
Vanavond lekker lezen en luieren.

Dag 6
Dag 6 alweer van de trip, de tijd vliegt hier voorbij. Vandaag is het dus vrijdag en vandaag heb ik in tegenstelling tot in Nederland, gewerkt. Niet aan de schoolbankjes maar in de klas assistentie verleend. Ik heb schriften nagekeken van de leerlingen en hier en daar wat correcties aangebracht. Ik heb zelfs Swahili nagekeken, dus je kan je voorstellen dat de kids veel zullen leren! ?????
Het is echt leuk en dankbaar. Vandaag ook zwaar onderhandeld met de tweede aannemer voor de fundering en het ophogen van het dak. Deze tweede komt een stuk hoger uit dan de eerste maar we hebben hier meer vertrouwen in omdat dit er meer solide, toekomstbestendiger uitziet. Bovendien wil Madam Mary op termijn een 2e verdieping op deze constructie proberen te realiseren en dan is de eerste aanbieding eigenlijk al geen optie meer, want daarop is een tweede verdieping gewoon onmogelijk. Met het budget dat we nu bij elkaar hebben kunnen we deze echter niet realiseren, we komen ca. 500 te kort dus zullen we moeten nagaan wat we met dit budget wel voor elkaar kunnen krijgen. Wellicht wordt dat ook een mooie start voor iets. We zijn nu net thuis en klaar voor het weekend. Wij denken morgen een dagje strand te gaan doen, jullie ook?

Dag 7
Zoals al aangekondigd een dagje strand. Heerlijk. Maar meteen een fotootje geplaatst...

Lein

Jullie alweer n week weg. Tijd vliegt inderdaad en zo te lezen is er zoveel te doen...
Hier in T verre Holland was n dagje strand in t januari-zonnetje ook mogelijk vandaag, maar dan wel dik aangekleed. Op naar een nieuwe werkweek.
Groetjes van ons :-)

Berrie van Lochem

Hai Dick,hai Sylvia, ik zit met veel plezier jullie afgelopen week te lezen, al heel veel gedaan en dat geeft vast een heel goed gevoel, Het spreekwoord een kinderhand ..... is hier denk ik zeker van toepassing, dat je met “kleine dingen” een groot verschil kunt maken, daar krijg je energie van lijkt mij, naast de zon natuurlijk:) Wens jullie deze week succes en take care!
Groetjes, Berrie

Joke

Hoi Syl en Dick, super leuk om mee te kunnen lezen met jullie avonturen. Wat fijn dat jullie gelijk ad slag zijn kunnen gaan. Heel veel plezier succes!! Groet Joke

Liesbeth

Leuk om te lezen.