dick-en-syl-reis-naar-kenia.reismee.nl

Update en dag 31

Alleereerst wil ik ieder bedanken voor de fijne reacties die ik heb gekregen, via blog, app, mail, telefoon of hoe dan ook. Gelukkig gaat het inmiddels een stuk beter met me en ben ik het huis ontvlucht. Hier aan de kust staat altijd wind en dat is precies wat ik nu even nodig heb. Hoewel het een prima plek is om wat vrije uren door te brengen, zou ik toch liever nu (net als Syl) aan de slag zijn. Omdat de dokter het heeft afgeraden zal ik me daar deze week aan houden, temeer omdat ik vrijdag wel mee wil op safari. Dat gaan we dus wel gewoon doen! Anyway, mijn verslag van vandaag en morgen ziet er zo’n beetje hetzelfde uit als dat van dinsdag. Tot snel en voor nu een lieve groet!

Dag 31 dinsdag
Vandaag word ik wakker en voel me ten opzichte van gisteren een heel stuk beter! Ik heb allang besloten om deze week niet naar het werk te gaan, de Daktari zei het zelfs 2 weken rustig aan te doen. Maar goed, met een beetje verhoging en geen hoofdpijn meer ziet de wereld er toch veel vriendelijker uit. Ik besluit om - na eerst wat thuis te hebben gekuierd - me naar het strand te laten brengen. Het is dan wel 30 graden maar in de schaduw en met een harde wind is dat prima uit te houden. Ondertussen lees ik dat het de koudste week “ergens in Europa” van deze winter gaat worden. Sterkte lieve mensen! Sylvia is natuurlijk wel gewoon aan de slag gegaan, zie haar verslag:
Ik ga naar school om het laatste verfwerk af te ronden zodat alle klassen morgen over kunnen naar ‘t nieuwe gebouw. Iedereen die binnenkomt (ouders, de pastoor, een directrice van een andere school) uit bewondering voor het stenen gebouw. Het is zelfs zo dat er meer aanmeldingen van nieuwe leerlingen komen. Dat is dus een goed teken. Maar goed de klassen zijn al erg vol.
Omdat Dick er niet is helpt mr. Kaingu me met het ophangen van het schoolbord op de wand. Ook hier gebruiken we ‘t systeem van de haken en ogen zodat het bord er af kan wanneer de wand wordt geopend. Kaingu kan de verleiding niet weerstaan en slaat bijna alsnog een spijker in t bord. Ik kan hem hiervan weerhouden.?
In het laatste lokaal moet het raamwerk nog gemaakt worden en omdat Dick er nu niet is helpt Kaingu hierbij.
Hij gaat weg om een hamer te halen en blijft ‘even’ weg. Dan is hij een blokhaak vergeten (niets is hier recht dus waarvoor hij die nodig heeft??) en weer is hij ‘even’ weg dan nog de zaag... ondertussen heb ik de deur van binnen en buiten geschilderd een/twee grote platen, maar goed. Hij gaat aan de slag en krijgt hulp.
Ik rond het schilderwerk af en besluit een uurtje eerder weg te gaan en nog even Dick gezelschap te houden bij ‘t zwembad. Heerlijk.
Nicole, de dochter des huizes, kruipt naast me op de bank en wil weten wat ik opschrijf. Zij wil ook wat schrijven, dus bij deze een beschrijving van wat ze vandaag op school heeft gedaan, maar dan wel in het Kishwahilie?succes met ontcijferen.
Nilisoma hadithi ya Viojo vya Musa na hadithi ya Zawadi.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Doingoood